TILL DIN KUNDPORTAL
Vi känner igen oss i att vardagen emellanåt kan vara hektisk och svårplanerad.
Det är därför No Xcuses har skapat en prenumerationstjänst som gör att vår gemensamma vardag blir ännu enklare.
Nedan finner du användbar information om hur vår prenumerationstjänst fungerar.
Om du redan har en prenumeration så kan du enkelt gå vidare genom ett knapptryck nedan, där kan du ändra allt kring din prenumeration.
BEHÖVER DU HJÄLP MED DIN PRENUMERATION?
Produktändringar
Du ändrar enkelt dina rätter via din kundportal.
Det går även bra att kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig på kontakt@noxcuses.se
Step by Step:
När du är inloggad i din kundportal väljer du "Visa Detaljer" på din aktiva prenumeration.
Därefter väljer du "Ändra" till höger om din produktspecifikation som tar dig till vår prenumerations-box där du kan ändra bland annat dina rätter.
Du ändrar antal måltider i din kundportal, på samma sätt som du ändrar rätter.
Step by Step:
När du är inloggad i din kundportal väljer du "Visa Detaljer" på din aktiva prenumeration.
Därefter väljer du "Ändra" till höger om din produktspecifikation som tar dig till vår prenumerations-box.
Högst upp på sidan kan du välja om antal rätter som önskas, här kan du uppgradera eller nedgradera hur du önskar.
Kontorelaterade frågor
Du ändrar din leveransfrekvens i kundportalen.
Leveransfrekvensen finns i tre olika frekvenser, 1, 2 eller 3 veckor.
Step by Step:
Gå till berörd prenumeration i din kundportal, välj "Ändra" till höger om din produktspecifikation som tar dig till vår prenumerations-box.
Som steg nummer 2 kan du ändra hur ofta eller sällan du vill ha leverans.
Har du flyttat eller bytat adress? Inga konstigheter! Ändra din adress innan din kommande beställning är gjord så vi har rätt adress att leverera till.
Din leveransadress kan uppdateras via kundportalen. Det är viktigt att din adress är uppdaterad, och som en påminnelse skickar vi alltid ut ett e-postmeddelande inför din kommande beställning så att du hinner göra önskade ändringar.
Step by Step:
Gå till din kundportal och välj önskad prenumeration. På höger sida finner du "Leveransadress", här trycker du på "Redigera" och sedan på "Spara".
Det kort du kopplat till din prenumeration går givetvis att ändra via kundportalen.
För ökad säkerhet så har ingen av våra medarbetare möjlighet att göra några ändringar här, utan kräver att du lägger in dina kortuppgifter från din egen enhet.
Du kan även ha flera olika betalningsmetoder hos oss, på detta sätt kan du välja vilken metod/kort som ska användas för kommande beställning.
Step by Step:
Gå till din kundportal och välj berörd prenumeration. På höger sida finner du "Betalningsinformation", här trycker du på "Uppdatera" eller "Ändra" beroende på vilket val du vill göra.
Oops! Inga konstigheter. Dessvärre är det enda sättet som vi kan hjälpa dig på är om du kontaktar vår kundsupport, så ändrar vi till önskad
e-postadress. Vänligen ange den nya e-postadressen som du vill ska kopplas till din prenumeration.
Din e-postadress fungerar som din inloggning till kundportalen, därför är det viktigt att du har åtkomst till den e-postadress som du angett.
Just nu är det enda sättet att ändra din e-postadress att nå ut till vår kundtjänst som mer än gärna hjälper dig med detta.
Pausa eller skjut upp en leverans
Alla beställningar som ännu inte blivit debiterade (Tisdagar 23:45) kan du pausa eller hoppa över enkelt via din kundportal.
Step by Step:
I din kundportal väljer du önskad prenumeration.
Vill du pausa prenumerationen finner du detta alternativ högst upp till höger i kundportalen.
För att hoppa över kommande beställning trycker på "Hoppa över beställning" som du finner högst upp till höger i kundportalen.
Du kan även gå in under "Schemalagt" som du finner högst upp i mitten, här kan du hoppa över individuella beställningar. Du kan hoppa över så många beställningar som du önskar. Ska du t.ex ut och resa om 3 veckor? Då kan du reda nu hoppa över den leveransen.
Alla dina gamla prenumerationer som är kopplade till din e-postadress kan du när som helst återaktivera.
Därefter kan du se när din första leverans kommer att ske under "Schemalagt" i kundportalen.
Step by Step:
Gå till din kundportal och välj önskad prenumeration, här väljer du "Återaktivera" som du finner högst upp på sidan i kundportalen.
Du kan när som helst välja att hoppa över en beställning.
Alla beställningar som är gjorda innan tisdag 23:45 går att hoppa över via din kundportal.
Ett alternativ istället för att hoppa över en beställning är att boka om den till ett senare datum, när det passar bättre.
Step by Step:
För att hoppa över kommande beställning trycker på "Hoppa över beställning" som du finner högst upp till höger i kundportalen.
Du kan även gå in under "Schemalagt" som du finner högst upp i mitten, här kan du hoppa över individuella beställningar. Du kan hoppa över så många beställningar som du önskar. Ska du t.ex ut och resa om 3 veckor? Då kan du reda nu hoppa över den leveransen.
Din kommande beställning kan bokas om enkelt via kundportalen, antingen genom att ändra datumet till ett tidigare/senare datum.
Ha i åtanke att när du ändrar det kommande datumet kommer det även påverka framtida leveranser som nu kommer att följa frekvensen beroende på valt datum.
Till exempel: Om du har en leveransfrekvens på var tredje vecka, men efter din första leverans bestämmer du dig för att ändra din kommande leverans så att den kommer en vecka tidigare - när du uppdaterar datumet för din andra leverans kommer du därav bli debiterad en vecka tidigare (efter 2 veckor istället för 3), din tredje leverans kommer bli debiterad som vanligt efter 3 veckor.
Step by Step:
Gå till din kundportal och välj önskad prenumeration. Högst upp i kundportalen finner du "Boka om", här kan du enkelt uppdatera till ett önskat datum då din nästa beställning kommer att äga rum.
Avsluta prenumeration eller återaktivera
Alla beställningar som ännu inte blivit debiterade (Tisdagar 23:45) kan du avsluta när som helst.
Vi har ingen bindningstid.
Step by Step:
Gå till kundportal och välj önskad prenumeration.
Högst upp till höger finner du en knapp "Avsluta prenumeration".
Ja! Du kan när som helst återaktivera din prenumeration.
Step by Step:
Gå till din kundportal och välj berörd prenumeration. Högst upp till höger finner du "Återaktivera prenumeration".
Om du pausar din prenumeration istället för att avsluta den säkerställer du att eventuella rabatter/erbjudanden sparas tills du väljer att återstarta din prenumeration igen.
Policyrelaterat
Vi skickar ut ett e-postmeddelande till alla prenumeration 1-2 dagar innan dragning görs.
Under dessa dagar har du givetvis möjlighet att boka om, ändra rätter, pausa eller avbryta.
Behöver du hjälp så hjälper gärna vår kundtjänst till.
Det går bra att kontakta vår kundtjänst eller ändra din prenumeration på egen hand via kundportalen.
Du kan hoppa över en beställning fram tills dragningen görs (tisdag 23:45).