Kundvillkor

1. Allmänt

Noxcuses.se ägs och hanteras av NoXcuses AB, org.nr: 559317-9723. Villkoren tillsammans med din beställning ligger till grund för köpeavtalet.

2. Definition av parter

2.1. Säljare är: NoXcuses AB, org.nr: 559317-9723 och blir härefter kallat för No Xcuses, vi eller oss.

2.2. Köpare är: Företaget eller privatpersonen som anges som köpare i beställningen, och blir härefter kallat för kund, du, dig, din eller ditt.

3. Beställningsvillkor

3.1. Beställningar är bindande från det att dem görs på hemsidan och registrerats i vårt system. Önskar man avbeställa en redan lagd beställning görs detta genom att kontakta oss via vår support senast tisdagar 23.59. Du behöver även ha fått svar och bekräftelse från oss om att vi avbeställt din order, annars är beställningen fortfarande bindande.

3.2. Sista dagen att kunna beställa matlådor som ska levereras söndag innevarande vecka är alltså tisdagar 23.59. Beställningar som läggs efter tisdag 23.59 kommer att levereras veckan därpå.

Exempel 1, om Hans gör en beställning på onsdagen, så infaller leveransen på söndagen nästa vecka och inte innevarande vecka.

Exempel 2, om Hans gör en beställning på tisdagen kommer denna att levereras närmsta söndagen alltså samma vecka.

3.3. Har du en stående prenumeration är varje veckas beställning bindande fram tills dess att du själv pausar, avslutar eller ändrar din prenumeration, detta gör du under ’’Mitt Konto’’ och ska ske senast tisdagar 23.45 för attavbryta leverans inför kommande söndagen.

4. Betalningsvillkor

4.1. Betalning sker via vald betalningsmetod vid kassan. För närvarande accepteras kortbetalning, Klarna, Apple Pay samt fakturabetalning för företag som har blivit godkända faktureringskunder. Vid kortbetalning debiteras ditt kort omgående vid beställning. Kort som stöds är Visa och Mastercard.

4.2. För närvarande kan man inte använda Apple Pay eller Klarna för prenumerationer, utan enbart för engångsbeställningar. Önskar du att ha en stående prenumeration kräver vi därför att du använder kort vid betalning.

4.3. Då No Xcuses är en prenumerationstjänst debiteras du återkommande varje vecka på beloppet för din valda prenumeration. Du kan pausa, avsluta eller ändra din prenumeration när du vill på ’’Mitt Konto’’. Sista dagen för att pausa, avsluta eller ändra i en prenumeration inför nästkommande vecka är tisdagar 23.45. Vår prenumerationstjänst är alltså inte bindande, så länge denna avslutas i tid för att inte räknas med i veckans leveranser. Alltså är en avslutad prenumeration efter tisdagen inte tillräcklig för att avbryta leverans kommande söndag.

4.4. Om du använder Klarna som betalningsalternativ gäller deras betalningsvillkor som du hittar i deras app eller på deras hemsida. Via klarna kan du välja att dra betalningen direkt från ditt konto. No Xcuses kan inte se eller hantera betalningar som gjorts via klarna, vid problem eller frågor ber vi er kontakta dem.

Övriga avgifter kan tillkomma såsom faktura- eller förseningsavgifter, dessa villkor hittar ni på Klarna.

4.5. Önskar du som företag att betala med faktura, vänligen kontakta No Xcuses support för att bli godkänd faktureringskund.

4.6. Betalning för prenumerationer dras varje tisdag 23.45. Om betalningen misslyckas görs därefter 5 nya försök till betalning, ett per kommande dag 23.45. Om inget av dessa betalningsförsök går igenom pausas automatiskt prenumerationen och inga fler leveranser sker veckan därpå.Leverans sker däremot samma vecka som dem misslyckade betalningarna om inte du själv pausat eller avslutat din prenumeration. Detta ger även No Xcuses rätten att efterdebitera en leverans som skett där misslyckade betalningar fortfarande inte gått igenom. Sådan efterdebitering kommer att ske via fakturering till den mailadress som angivits vid start av prenumerationen. Om betalning uteblir efter fakturering överlämnas fakturan till Inkasso.

5. Leverans

5.1. Leveranser till privatkunder sker på söndagar mellan 10-21 till den adress som angivits vid beställningen. Gordon Delivery ansvarar för all transport och därför är angiven tid en tidsintervall som är bestämt av Gordon Delivery och går i dagsläget inte att få mer specifikt innan beställning. När leveranserna är planerade kan du få ett kortare tidsintervall med när leveransen beräknas komma genom att kontakta Gordon Delivery.
5.2. För alla frågor som angår din leverans ber vi dig att kontakta Gordon Delivery i första hand. Om inte du får svar på dina frågor ber vi dig ta kontakt med vår support.

 

5.3. Leveranser till företag kan levereras på andra dagar för att passa er, detta blir enligt överrenskommelse med No Xcuses. 

5.3. För närvarande levererar No Xcuses via 3 av Gordon Deliverys terminaler, Malmö, Stockholm och Göteborg. Detta innebär att vi levererar med stor omnejd kring dessa städer. Vill du veta om vi levererar hem till dig kan du söka med ditt postnummer på vår beställningssida eller kontakta vår support. 

5.4. Gordon Delivery ansvarar för att maten hålls korrekt tempererad under transporten, men efter att leveransen är slutförd hamnar ansvaret på dig som kund, även om vi lämnar maten utanför din dörr.

6. Hållbarhet

6.1. Våra matlådor försluts tätt med laminering så att ingen luft kommer in och påverkar maten. No Xcuses matlådor äts bäst före 7 dagar med kylförvaring. Om du anser att maten blivit dålig inom 7 dagar ber vi dig anmäla detta samma vecka, dvs senast söndag veckan efter leveransen tillsammans med bilder på maten. Detta så att vi kan göra en så bra bedömning som möjligt av vad som skett.

6.2. Maten kan frysas för att ätas vid senare tillfälle. 

6.3. Våra matlådor (tråg) tål att värmas i mikrovågsugn och ugn. För värmning i ugn se temperatur nedan.Matlådorna (trågen) tål: Temp (tid): +120°C (1h), +70°C (4h), +40°C (10 dagar), -20°C (obegränsat)

7. Reklamationer

7.1. Eftersom Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) inte inkluderar varor som snabbt kan försämras eller bli gamla, däribland matvaror, ber vi dig som kund kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt via vår hemsida.

Nöjda kunder är viktigt för oss och därför försöker vi via personlig kontakt alltid försöka hitta en lösning på problemen som uppstår.

7.2. Vid en eventuell reklamation begränsas vårt ansvar till varans värde och eventuella fraktkostnader. Det krävs även att en reklamation anmälts till oss inom 14 dagar från leverans.

8. Personuppgiftsbehandling

För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer NoXcuses AB att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

9. Konfilktlösning

9.1. Tvister mellan kund och No Xcuses ska i första hand försöka lösas av parterna sinsemellan.

9.2. Om en tvist inte kan lösas av parterna sinsemellan inom skälig tid ska tvisten avgöras i svensk domstol i enlighet med svensk lag.

9.3. Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras enligt punkt 12.2 ovan i sista hand av allmän domstol.

kontakt@noxcuses.se